Ännu en fredag...

Och det är sista fredagen som spenderas här innan jag åker hem. 

I onsdags var det dressyr och jag red Ontario El -97 e. Dageraad - Stornello xx. Jag har aldrig ridit honom förut så det var kul att testa honom. Till en början var det svårt att få till ridningen men när jag fått ett par goda tips av Agneta så gick det mot slutet bra. Skulle dock vilja rida honom igen för att få till ridningen redan från början. Agneta tyckte iallafall att jag hade bra balans och kroppskontroll vilket jag faktiskt blev väldigt glad över att höra. Harry reds ut och vi red en långtur med mycket trav och galopp vilket verkade vara uppskattat av honom. 

Igår var det endast lektioner i skolan och Harry vilade så det var inte så spännande.

Imorse hade vi stalltjänst redan kl 06 för att sedan kolla på tvåornas luciatåg vilket jag tyckte var jättebra och mysigt. Man fick verkligen julstämning i kroppen.

Idag var det också en 99a med mig i skolan för att jag skulle visa henne runt osv. Jag red dressyr idag för hippologerna och fick idag rida Stephanie -07 e.Sandakan - Good Future. Jag har aldrig ridit henne innan och dessutom har hon endast varit på hippologen i ca 1 vecka så det var roligt. Det var en tjej med mycket energi och spring i benen men samtidigt känslig. Till en början gick det lite väl fort men mot slutet gick hon avspänt ocj lugnt och stadigt och det kändes riktigt bra. Vill gärna rida henne igen för att få till ridningen från början. Svårt att hoppa upp på nya hästar och få till allt direkt men så är det ju. 

Harry longerades idag och han var fin, eftersom han vilade igår var han dock väldigt pigg idag. Nu sitter jag i caféet på dressyrtävlingen och det kan inte vara mer dött än vad det är... senare ikväll ska jag äta och sedan gå till en kompis för att se Svenska Hjältar Galan. 

Imorn blir det stalltjänst hela dagen och sedan ska jag trimma Harry på kvällen. 

Stephanie


Lucia











Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0