Dagen idag

Imorse ringde klockan 06:00 och jag fick stiga upp för att ha stalltjänst. Stalltjänsten gick fort och alla var effektiva. Direkt efter det gick jag till Harry för att mocka och fixa allt. Direkt efter det gick jag till skolstallet igen, vi skulle rida bort till rakgaloppbanan. Jag fick Cayenne sto-04 e. Relevant - Cortez. Jag och Märta red tillsammans bort dit och växlade mellan skritt och trav. Väl där borta taggade hästarna till och vi växlade mellan skritt trav och galopp bort på rakbanan och tillbaka. Hästarna var riktigt på tårna men det var ju bara roligt! Efter det bytte vi med nästa grupp som tog över hästarna medans vi cyklade tillbaka. Jag hade senare lunchstalltjänst. 

Vi hade endast matte efter lunch och den gick hyfsat fort. Det var skönt då vi slutade 14:30 och direkt efter gick jag til Harry. Jag red upp honom till gula ridhuset för att hoppa några språng och Maja gick med som medhjälpare. Jag började med små studs som vi sedan ändrade till en liten kombination med räcke-oxer. Han kändes fin och han står inte emot de minsta nu utan suger tag i hindret och jag kan både ta tillbaka och trycka på utan problem. Jag jobbade bara med att få honom på bakbenen och märker att det lätt kan bli lite undertempo. Jag måste därför tänka på att fortfarande ha ett bra tempo samtidigt som jag jobbar  med att få honom på bakbenen så kommer det bli superbra! Han känns iallafall fräsch och jag är så glad över det. Efteråt fick han ha back on track i ett par timmar innan jag gick ner för att ta in honom och linda benen. Imorn får han en välförtjänt vilodag, tar kanske en 10 min promenad för att gå av eventuell träningsvärk då han står still en del i hagen. Resten av helgen blir det varierad träning precis som vanligt. 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0