Fredag

Hallåhaj?
Mår ni bra? Jag mår jättebra men är så sjukt trött. Ska bli så skönt med helg och jag ska verkligen ta sovmorgon!

Dagen idag började med idrott och vi hade boxning. Det var faktiskt jätteroligt men väldigt jobbigt. Det är iallafall väldigt skönt efteråt. Efter det hade vi samhällskunskap innan lunch. Efter lunch var det ridning. Det va hoppning för hippologerna för min del. Jag red stoet Flash Dance -07 e. Topaasch - Warsteiner. Hon går vanligtvis hos hippologerna men idag gick hon med på våran lektion. Vi övade på rytmen med hjälp av upphöjda galoppbonmar och travbommar. Jag är nöjd med mig och hästen, ibland blev hon lite på och Stark och då spänner jag väldigt lätt mina axlar och armar så det måste jag jobba på. För övrigt är jag nöjd och Jon var fin att rida så det gör jag gärna igen. 

Efter det gick vi upp och jag skurade Cayennes Box då hon är min sköthäst och det skulle vara fint eftersom det är öppet hus på söndag. Jag och Maja gick sedan till Harry. Maja longerade medans jag mockade och fixade stallet. Harry longeras utan lina vilket funkar bra förutom att han ska tvunget lägga sig ner och rulla sig i början, med täcke, back on track och longeringsgjord. Vet inte varför han gör så å det spelar typ ingen roll hur mycket man försöker jaga på honom. Haha jaja de e lite typiskt honom. Imorn trimmas han iallafall. Imorn är det också dressyrclinic Här för Christoph Hess som vi ska gå på, det ska bli så kul och inspirerande, bland annat ska Jens vara med och rida.

Sitter just nu med Maja på mitt rum och jag kollar på VM finalen från 1990 och hon bloggar. Mer än så händer nog inte ikväll.

Fina Flash Dance







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0