Happy Athletes - Christoph Hess

Hejsan!

Lördag idag och jag tog mig en lång sovmorgon och vaknade inte förrens klockan ringde kl 11:30, så skönt och välbehövligt. Jag och Maja gick och åt frukost innan vi drog oss ner till röda ridhuset. Där stog dressyrclinic på schemat, för Christoph Hess. Clinicem var på engelska och det var fem olika ekipage som red. Det va allt från unghäst till grandprix häst och juniorer till äldre ryttare. Allt utgick från att hästarna ska vara glada i allt dom gör och älska sitt jobb. Jag tycker hans tänk var otroligt bra och det han sa var givande och inspirerande. Det ändå som var synd var att det var 3 dressyr ryttare som tävlade riktigt höga klasser och dom red runt och gjorde piaff, passage och byten i varenda. Det va coolt att se men anser att det inte gav mig jättemycket. Det hade räckt med ett sånt ekipage då det är roligt att se men tre stycken blev lite för många. Det var också en dressyrhäst som var 4år och hur dom tränade den var väldigt lärorikt och gav en del tips så det var kul. Sedan var det en hoppryttare med och den träningen kunde man också ta en del av och då kom de sånt jag kunde ta med mig till min ridning. Så dom två ekipagen tog jag mycket lärdom av. Iallafall så var clinicen bra och jag är glad att jag gick dit och kollade.

Kl 16 när clinicen var slut gick jag ner till Harry för att fodra och fixa stallet. Efter det red jag honom, trim på stallplan blev det och han gick riktigt fint. Han blir lätt stark i galoppen och då blir jag lätt spänd i armar och axlar men idag testade jag en ny grej som funkade så så så bra så jag e nöjd med honom. Efteråt fixade jag honom inför natten och släppte in honom i boxen. Nu ska jag snart gå ner och hämta tvätten och sedan äta kladdkaka. Eller så äter jag kladdkaka innan, jaja haha vi får se.











Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0