Lugna dagar

Hejsansvejsan!

Igår trimmade jag Harry i ridhuset på eftermiddagen. Vi var dör alldeles själva och kunde ta allt i lugn och ro och det gav sitt resultat, han var så fin! Det jag behöver jobba på är att få honom med ställd åt vänster i vänster galopp på volten. Annars jobbar jag mest att få honom lugn och avslappnad blandat med lite längre galopp emellan jobbet, dom ska få vara glada i jobbet också. 

Idag red jag på förmiddagen ut med skolhästarna på hästen Prins Aragon. Efter det tog jag tag i stallet och fixade det innan jag red Harry. Han fick klättra idag, det gör han en gång i veckan då det är bra variation med det andra jobbet. Vi har också perfekta backar här att klättra i så det får man ju utnyttja. Efter ridningen började jag också packa lite saker som ska med hem på fredag, jag har inte så mycket tid på veckan så kände att det var skönt att packa det mesta nu i lugn och ro. Nu ska jag snart ner och ta in Harry och mocka hagen igen innan jag ska fortsätta plugga. 

Imorn har vi endast stall och ridning hela dagen och jag ska rida dressyr. Vi ska rida för SRL1.


Alltid ska han hålla på att bita i allt när jag mockar..









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0