Ny vecka

Hallojsan!

Måndag och ny vecka idag. Det känns bra och nu är det bara 1,5 vecka kvar tills jag åker hem till Uddevalla, med Harry dessutom. Ska bli så skönt! 

Imorse var det stalltjänst och alla var väldigt effektiva idag så vi var snabbt klara. Jag och Maja vattnade två ridhus bland annat. Direkt efter det va de ridning och idag var det hoppning på schemat. Jag red en av de största i stallet, Abraham "Abbe" -06 e. A-Dur - Stanford. Han är över 170, han är högre än vad jag är lång så ja att sitta upp var inte det lättaste men upp kom jag och då satt jag där jag satt. Väl upp gick det faktiskt bra, det va första gången jag red honom och har velat prova honom länge. Han är ganska framtung så det blev stundvis mycket för mig att rida ihop men när jag fick honom där jag ville så gick det bra. Nu till hoppningen då, vi övade på anridning och hoppade 3 hinder som en liten slinga. Att rida an mot hindret gick bra och kändes inga problem men steget innan han tog av så dök han med huvudet och efter hindret gjorde han det också så jag måste träna på att bli snabbare med att få upp huvudet och rida ihop honom då han rinner iväg lite. Trots det så är jag nöjd och det var kul att testa honom, jag fick också beröm att det såg bra ut från några stycken så det var ju kul. 

Efter ridningen longerade jag Harry som var fin men lite pigg och galen i början. Till slutet gick han fint och avspänt. Det var sedan lunchstalltjänst innan min egna lunch och dagen fortsatte sedan med ridlära. Där pratade vi om träningsrelaterade skador på häst. Det är spännande tycker jag! Jag fixade sedan stallet innan svenskan som avslutade dagen. 

Nu sitter jag på bussen till Kolbäck för att framförallt ta ut pengar.

Vi hörs imorn igen!

"Abbe"




mamma o pappa
2014-12-08 @ 18:54:16

Puss lilla gumman. Vi tycker oxå de ska bli skönt o få hem både dig o Harry ngr veckor....:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0