Stalldag

Hej!
Idag har vi inte haft några lektioner utan vi har bara haft stallet. Första hade vi genomgång om longering innan vi sedan skulle rida. Jag red Abraham "abbe" idag, som en gång tidigare. Vi red dressyr för SRL1 som hade sitt yrkesprov. För första personen tränade vi på skänkelvikningar. Abbe blev jättemjuk och fin på slutet av passet och skänkelvikningarna satt rätt bra. Till slutet hade jag en bra känsla och när vi travade av så va han jättefin. Jag trodde då vi va klara men då skulle vi rida för ännu en person. Vi övade på övergångar och nu gick det riktigt dåligt. Han blev hängning i handen och jag kunde inte alls hålla ihop honom, tråkigt att få en dålig känsla i sista passet men tar med mig den fina känslan från första passet. Vi hade sedan genomgång av broddning och städade lite i stallet och putsade sedan tränsen. Efter det gick jag ner för att longera Harry, han var fin men hade till en början otroligt mycket överskottsenergi. På slutet var han iallafall jättefin och jag var nöjd över honom. Nu är vi redo för hoppträningen imorn! Ska bli så kul avslut innan jullovet. Vi hade sist på dagen stalltjänst och idag tog det så otroligt lång tid men jaja så är det ibland. 

Nu sitter jag på mitt rum med Maja och hennes kompis och ska nog lägga mig tidigare idag. Ska hinna mocka innan jag släpper ut hästarna imorn morgon. Efter det är det körning för första gången för min grupp. 














Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0