En uppdatering om läget

Hej på er! 
Har inte bloggat något de senaste då jag inte har haft lust med de, jag kommer uppdater när jag har tid och lust helt enkelt. 

I veckan har det varit ridning både onsdag och fre. I onsdags prova vi ut både dressyr och hoppsadlarna till våra skötkhästar. Min sköthäst och den häst jag red är Cayenne. Ett fuxsto-04 e.Relevant - Cortez. Hon är pigg och känslig och fin att rida. Hennes hoppsadel passade men inte hennes dressyrsadel som behövs stoppas om. 

I fredags red jag Bond -98 e.Warsteiner-Brisad. Andra gången jag red honom men första gången jag red ett ordentligt pass. Vi red för hippologerna och denna hippologerna var den bästa än så länge. Jag är halvnöjd med passet. Han var väldigt ryckig i munnen och jag fick svårt att får en jämn kontakt med honom. Till slutet gick de bättre, vi övade på galoppfattningar på böjt spår och de funkade iallafall bra. 

I onsdags kom Johanna hit och vi åt pizza, jag Maja Johanna och pappa. I torsdags och fredags följde hon med mig i skolan, hon skuggar för att se hur de är att gå här då hon ska välja gymnasie nu. Imorgon åker hon hem igen vilket är tråkigt då de är så kul att ha kompis här. 

Igår och idag har jag också hjälpt Filip. Igår var det bara kvällsfodring och promenad men idag skulle han hoppa alla tre och även Jens ena häst och då var det full rulle med allt i stallet. Kollade en stund när dom hoppade, Jens hoppade bland annat Lunatic och det är alltid lika roligt när Jens är med och förklarar hur han jobbar. Väldigt inspirerande och man lär sig någonting varje gång.

Harry har också börjat ridas nu och han har joggats ett par gånger denna veckan, longerats, hoppat ett par skutt över mini hinder, skotts och klippt och nu känns han fit for fight igen. Känner stor skillnad i markarbetet då han är mycket mjukare och avspändare Nu. Han håller sig i formen och jag kan vara vara mjuk i handen och hålla om, han känns mycket mer bekväm i det nu. Innan var han mer spänd och blev spänd så fort jag gjorde något vilket jag inte känner av alls nu. Han går också på galoppbanan och bara får galoppera i lite högre tempo vilket verkar göra väldigt gott för honom. Nästa vecka jobbar jag på samma med honom, han ska fortsätta longeras ett par gånger i veckan då det har gjort stor skillnad på honom och han ska också trimmas och hoppas lite grann en dag. Om 1,5 vecka ska jag om allt går som planerat vara med på en hopplektion i skolan med honom. Vi hoppar inga högs höjder där och jag anser att de är lagom nu när jag börjar sätta igång honom i hoppningen. 

Annars är allt som vanligt och jag är sjukt skoltrött på de vanliga lektionerna så det är supersegt men ridpassen är iallafall roliga och givande. Vi hörs när det finns tid och lust för det!























mamma o pappa
2014-11-16 @ 00:53:04

Kul att höra ifrån dig igen:)..... Puss. Bra att du känner efter vad du vill.

mormor
2014-11-16 @ 11:56:45

Jaa,jag har då verkligen saknat dig här. Undrar så hur du har det! Jättekul att du hör av dig ibland Amanda! Kram kram

Petra
2014-11-17 @ 22:08:00

Hej gumman... jag kollar inte så ofta som mormor men tycker det är väldigt rolig kvälls läsning när ögon fortfarande är vakna. Jätte kul att läsa hur dina dagar ser ut ,vilka hästar du rider och vad du grejar med. Tack för att du delar med dig!! Kram

Farmor
2014-11-18 @ 08:46:39

Oj oj så mycket du hinner med inte konstigt att du blir trött på lektionerna, jag hade somnat direkt!!!! Kul o se vad du gör du duktiga tjej!😘kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0